Artikel

Terugblik: The Future of Sales

DOOR is erg trots op haar event The Future of Sales. Door de coronacrisis is besloten het event juist nu niet te annuleren, maar er een online inspiratie-event van te maken. Gisteren vond The Future of Sales voor de allereerste keer geheel online plaats en wat was het een succes!

Auteur: Manon de Jong

Datum: 24.04.2020

Kansen creëren voor de toekomst

Voor alles is een eerste keer. Een offline event omzetten naar een online event, dat is wat DOOR Training & Coaching besloot te doen tijdens de coronacrisis. Live vanuit het AFAS Stadion te Alkmaar hostte DOOR op donderdag 23 april het Online Inspiratie-event 'The Future of Sales'. Dit online inspiratie-event is sinds de oprichting in 1981 ons meest efficiënte live event met meer dan 170 deelnemers tegen de laagste kosten. Het is maar hoe je naar zaken kijkt 😉.

DOOR-trainer en presentator Joost van der Weijden nam je mee in zijn verhaal om jouw blik op de ontwikkelingen in het salesvak te verruimen.

Een programma van anderhalf uur, waarbij je het eerste uur werd geïnspireerd met de volgende vijf thema's:

  • Welke versnelling brengt corona met zich mee?
  • Leren van andere leiders. Hoe gaan zij om met deze situatie? 
  • Binnendienst is de nieuwe buitendienst.
  • Welke kansen creëren we voor in de toekomst? 
  • Je werk is je identiteit.

Wat een inspiratie van futuroloog Mike van Rijswijk, commercieel directeur Bernard-Paul Hakkenberg van AFAS Software, DOOR-trainer Bob van den Heuvel en DOOR-trainer Joost van der Weijden. Mooi om dit samen te kunnen doen in deze tijden!

FOS-talk

Aansluitend werden alle deelnemers uitgenodigd om een halfuur deel te nemen in een intiemere online setting voor de FOS-talk, waarbij FOS staat voor Future of Sales. Alle DOOR-trainers zaten klaar in diverse digitale kamers om je persoonlijk welkom te heten en het gesprek met collega deelnemers te faciliteren. Heerlijk interactief dus!

Uiteraard hopen we dat we jou enorm hebben weten te inspireren met het Online Inspiratie-event 'The Future of Sales'. Mocht je niet alles hebben opgeschreven, hierbij nogmaals de belangrijkste tips:

  • Verkopen is helpen. Maak plannetjes samen met jouw klanten.
  • Stap over jouw eigen aannames heen. Kom uit je eigen bubbel. Durf en doe!
  • Denk na over hoe je als buiten- of binnendienst maximale waarde toevoegt voor de klanten.
  • Er zijn kansen om te innoveren als bedrijf. En om jezelf te innoveren. Blijf jezelf uitdagen, leren en trainen om innovaties te accepteren en toe te passen.
  • Jouw werk is je identiteit. Blijf jezelf. En dan komt alles goed!

Wil je DOOR?

DOOR organiseert de komende weken zogenaamde 'Lunch & Learn' sessies met verschillende thema’s. Hoe het werkt? Je smeert je boterhammen, klikt op de uitnodiging en spart een uur met maximaal acht andere sales professionals over ervaringen en aanvragen in de praktijk. Je kunt hier meer informatie lezen.

Terugkijken

Wil jij het Online Inspiratie-event terugkijken? Dat kan! Klik op onderstaande video en laat je inspireren.